| User | Post |
|
0:41 2009-11-13
| Banditen
Inbiten veteran
| | Halmstad | |
|
| posts 1095 |
|
|
Hittade en artikel på FZ.se som handlar om 360 maskiner som bannats från xbox live
källa: http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=35413
Snott:
Microsoft har stängt av stora mängder spelare från onlinetjänsten Xbox Live. Avstängningarna gäller konsoler som modifierats för att kunna spela piratkopierade spel mot andra människor över nätet. Det spekuleras i att mellan 600 000 och 1 miljon konton stängts av. Microsoft nämner inga exakta siffror utan säger att “en liten del” av världens omkring 20 miljoner Xbox Live-användare stängts av.
- Alla konsumenter vet att piratkopiering är illegal, och att modifiera sin Xbox 360-konsol för att spela piratkopierade skivor bryter mot Xbox Lives licensavtal, gör garantin ogiltig och innebär avstängning från Xbox Live, säger företaget i ett uttalande.
Företaget pekar på att branschen är beroende av att folk faktiskt betalar för de produkter och tjänster som erbjuds. Användare som försöker koppla upp sig mot Xbox Live möts av beskedet att konsolen är avstängd. Microsoft går inte in exakt på hur kontrollerna går till.
- Vi avslöjar inga detaljer, men vi har bekräftat att alla avstängda konsoler bryter mot licensavtalet, säger företaget till BBC.
|
 |
PSN: BANDITEN-SWEDEN |
|
|
|
1:04 2009-11-13
| loafen
Trogen medlem
| | | |
|
| posts 117 |
|
|
Det är ju inte Live-kontona som blir bannade utan själva boxen. Även funktionen att installera spel på hårddisken sätts ur funktion.
|
|
|
|
|
9:52 2009-11-13
| Jimmy
Moderator
| | Malmö | |
|
| posts 1222 |
|
|
Jisses, är det så många? Det är ju skitmånga? Går det att smyga med det, undrar man?
|
 |
“Ingen rädder för Toby här…lalala” |
|
|
|
|
|
Nåt som jag har funderat lite på är varför spelen inte är billigare till PS3. PS3 går ju inte att spela brända spel på och därmed måste alla betaöa för spelen, borde det inte rimligtvis ge ett lägre pris då risken för företagen är mindre.
Kan det vara så att Piratkopieringen håller nere priserna? Att man konkurrerar med gratis?
Jag har funderat lite på detta och tycker det är ett intressant ämne.
|
Stolt grundare av karpen. www.karpen.se
Psn ID: Barba_10hult
|
|
|
10:44 2009-11-13
| Frippe
Veteran
| | Uppsala | |
|
| posts 706 |
|
|
Barba_10hult said:
Nåt som jag har funderat lite på är varför spelen inte är billigare till PS3. PS3 går ju inte att spela brända spel på och därmed måste alla betaöa för spelen, borde det inte rimligtvis ge ett lägre pris då risken för företagen är mindre.
Kan det vara så att Piratkopieringen håller nere priserna? Att man konkurrerar med gratis?
Jag har funderat lite på detta och tycker det är ett intressant ämne.
Intressant tanke. Det skulle dock kräva att SONY sänker licenseringsavgiften och/eller att spelen säljs för lägre pris till butikerna och/eller butikerna väljer att sälja spelet för ett lägre pris. Det är en kedja av egenintressen som står ivägen för att spel till PS3:an skulle vara billigare. Och hur skulle man hantera multiplatform-releaser? Ska PS3-versionen kosta mindre? Trots att den – troligen – kommer sälja mindre? Visst, vi ser fler multiplatform spel sälja mer på PS3:an tack vare bl.a. prisreduktionen men faktum är att TROTS piratkopieringen så säljer spel – rent generellt - mer till 360; vilket säkerligen kan förklaras med att det finns många miljoner fler 360 än PS3:or.
|
|
|
|
|
|
|
Det hade varit intressant om det inte gick at spela piratkopierade spel alls. Tror ni att spelen skulle bli billigare då eftersom alla måste köpa eller dyrare för att man.. måste köpa.
Jag tror att piratkopiering i viss mån håller ner priserna, Med det säger jag inte att jag är för piratkopiering.
Det vore ett intresseant drag ifrån sony att se till att utpris på spel håller sig 50 -100kr billigare än till 360 just för detta.
|
Stolt grundare av karpen. www.karpen.se
Psn ID: Barba_10hult
|
|
|
13:37 2009-11-13
| Frippe
Veteran
| | Uppsala | |
|
| posts 706 |
|
|
Barba_10hult said:
Det hade varit intressant om det inte gick at spela piratkopierade spel alls. Tror ni att spelen skulle bli billigare då eftersom alla måste köpa eller dyrare för att man.. måste köpa.
Jag tror att piratkopiering i viss mån håller ner priserna, Med det säger jag inte att jag är för piratkopiering.
Det vore ett intresseant drag ifrån sony att se till att utpris på spel håller sig 50 -100kr billigare än till 360 just för detta.
Det vore absolut intressant, men då största inkomsten är från licenseringsavgiften så kommer inte SONY sänka den. Då spelindustrin trots allt är en industri och man vill tjäna pengar så säljer man spelet för X antal dollar/kronor till återförsäljningsbutiken … som i sin tur vill tjäna pengar samt kunna betala hyran för den fysiska butiken/lagret/websidan.
Sedan tror jag att även om SONY skulle sänka priset så vet jag inte om intresset finns hos multiplatformstillverkare. Vill de verkligen säga åt sina kunder att “köp PS3-versionen, den är billigare”. Jag tror att många utvecklare vill hålla god relation till sina potentiella kunder. När det gäller konsolexklusiva spel så skulle man möjligtvis kunna se en prissänkning, men då ligger det nog mest hos SONY, ty jag tror inte att utvecklarna själva skulle vilja dra ned på sin inkomst när multiplatformstillverkarna inte behöver göra det (även fast resonemanget inte skulle låta så pass barnsligt som när jag formulerar det), men då kommer vi tillbaka till det jag skrev i ovanstående stycke … men ändå, jag håller med dig om att det vore ett intressant drag.
Piratkopieringen tror jag inte styr priserna lika mycket som vissa vill påstå. Om piratkopiering inte alls existerade så tror jag fortfarande att marknaden skulle styra priserna. Spel säljer så pass dyra som de är just nu … och trots alla massiva protester mot bland annat COD's prissättning i vissa regioner så har det ju sålt MILJONER, vilket Activision visste. Destructoid skrev för övrigt en rolig artikel om de som hade skrivit negativa user-reviews (inte enbart relaterat till pengar-frågan) på IGN. De hade kollat deras användarnamn och sett vad de spelade … just det, de spelar COD :)
|
|
|
|
|
14:47 2009-11-13
| Banditen
Inbiten veteran
| | Halmstad | |
|
| posts 1095 |
|
|
Själv har jag lyckats med konststycket att bli bannad 2 gånger ifrån xbox live,hmmm vad gör jag för fel tro?
|
 |
PSN: BANDITEN-SWEDEN |
|
|
|
15:37 2009-11-13
| Frippe
Veteran
| | Uppsala | |
|
| posts 706 |
|
|
Banditen said:
Själv har jag lyckats med konststycket att bli bannad 2 gånger ifrån xbox live,hmmm vad gör jag för fel tro?
Hehe. Du pwnar för många i multiplayer?
|
|
|
|